[24/7] Există răspunsuri corecte în antreprenoriatul creativ?

În volumul II din Ghidul 24/7, fiecare din cele 40 de povești de la antreprenori creativi din țară răspunde la…

Unul dintre antreprenorii pe care i-am ales pentru acest ghid și-a testat doi ani ideea înainte de a-și deschide afacerea. A mers la mai multe acceleratoare de startupuri, a încercat câteva zeci de furnizori până l-a găsit pe cel perfect, a cerut feedback pe produs de la prieteni, specialiști, familie și a adaptat produsul.

Un alt antreprenor a avut o idee, a găsit o parteneră, un furnizor care să îi facă produsul în serie mică, l-a fotografiat și a pus totul într-un magazin online pe blogul pe care îl avea deja. Apoi a lansat. Procesul a durat câteva luni.

Și Kiddo Box (prima afacere), și Chicineta (cea de-a doua) fac produse creative: jocuri pentru copii, respectiv farfurii de porțelan cu mesaje simpatice (Great butts are made in the kitchen, Brains before asses sau I look better naked). Nici publicul lor nu e prea diferit: tineri din zone urbane, cu venituri medii și o preocupare pentru lucruri frumoase, ideal locale și nu de serie. Cu toate acestea, abordările lor nu puteau fi mai diferite: unul a cântărit fiecare pas, altul s-a aruncat direct. Și ambele au funcționat. De ce? Pentru că în antreprenoriatul creativ nu prea poți aplica rețete. Ce funcționează pentru unii nu va funcționa pentru alții. Ce pare un risc inutil pentru un antreprenor este pasul spre stabilitate al altuia. Ține de personalitatea inițiatorului sau inițiatoarei, dar și de hachițele pieței, care e mult mai volatilă decât cea pentru produse de bază.

Chiar dacă poveștile lor nu oferă rețete, ele rămân testimoniale relevante pentru oricine vrea să pornească o afacere similară. Ca să fie cât mai utile, în această a doua ediție a ghidului am încercat să deconstruim drumul antreprenorului și să vedem cum răspund fondatorii afacerilor la întrebările inerente fiecărui business. De la „De unde știu că asta e o idee de afacere?” la „Când e momentul să pun punct?”. Am discutat despre recrutare, motivarea echipei, scalare, lipsa banilor, preluarea afacerii altcuiva, greșeli de planificare sau probleme legislative. Nu toate poveștile sunt de succes, nu toate răspunsurile spun ce vrem să auzim. Dar toate oferă rezolvări reale și de luat în seamă de orice antreprenor, fie la început de drum, fie la o răscruce. Cel puțin îi dau ocazia să facă un exercițiu de imaginație aplicat.

24/7, Un ghid de viață și muncă pentru antreprenorul creativ, Volumul II, este o colecție de 40 de povești de antreprenori creativi și un produs editorial DoR la inițiativa UniCredit Bank România și îl poți cumpăra aici. Dacă te numeri printre abonații noștri Susținător, ghidul va ajunge la tine acasă împreună cu DoR #26, în luna decembrie. Toate fondurile strânse din vânzarea ghidului sunt folosite de DoR pentru a finanța povești de profunzime despre realitatea românească.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

*

S-ar putea să-ți mai placă:
Dvora Meyers despre cum și-a găsit nișa

Jurnalista Dvora Meyers și-a transformat pasiunea pentru gimnastică, un sport la care a trebuit să renunțe, în…

Jonah Sachs: De ce contează poveștile în marketing

La 22 de ani, Jonah Sachs era terorizat de gândul unui job, crezând că mintea lui ciudată o să fie un dezavantaj.…

Bucureșteanul: Violoncelista de pe Mătăsari

Corina umple cu acorduri de violoncel una dintre cele mai primitoare case din București.