Bucureşteanul: Studenţi printre maşini

Trei prieteni fac teste auto la sfârșit de săptămână.

Lui Irinel Andrei, student la medicină în ultimul an, îi plac mașinile de când era mic, pasiune pe care a moștenit-o de la tatăl lui, mecanic auto. A crescut într-o curte plină cu mașini și table și, pe la vreo cinci ani, a văzut la ieșirea unui cabinet stomatologic un Porsche roșu. După ce a aflat de la tata ce model este, s-a dus acasă și l-a căutat în colecția de reviste „Autoturism”. Era un Porsche 930 și, de atunci, a rămas mașina lui preferată.

La sfârșitul săptămânii, după ce termină cursurile și practica la spitalul „Prof. Dr. Alexandru Obregia” din Berceni, Irinel se întâlnește cu Nicky și Bogdan, prietenii cu care ține auto23.ro, un site unde povestesc despre ce le place mai mult. O dată sau de două ori pe lună testează diverse mărci de mașini și apoi scriu review-uri.

Irinel, care acum are 24 de ani, a început proiectul în 2009, când trecea printr-o sesiune stresantă, cu multe examene, în care se săturase să învețe la anatomie. Și-a făcut un blog și a început să scrie despre mașini, mai traducea texte din engleză și scria despre modele auto vechi. A vrut să fie ca o oglindă în care să își pună în ordine gândurile despre automobile, istoria lor, raliuri și modelele preferate.

Bogdan îi era coleg de facultate, iar de Nicky auzise de la o fostă colegă că îi place să facă poze. A vorbit cu ei și i-a convins să facă echipă împreună, mai ales că Nicky voia să-și mărească portofoliul foto pentru un eventual job, iar Bogdan își dorea să facă ceva cu pasiunea pentru mașini.

Primul test auto l-au făcut în 2011, când au convins un reprezentant de vânzări de la Citroën să îi lase să conducă o mașină. Era un DS3 negru. A fost, practic, un test de client, de aproape jumătate de oră de mers prin oraș și câteva poze în parcarea unui supermarket. Irinel a condus doar 20-30 kilometri și a fost presat de cele doar 30 de minute, dar i-a plăcut mașina. O lună au așteptat până au primit un BMW seria 3, pe care l-au testat pe drumurile Poienii Brașov și Râșnov. Pe site, au prezentat-o cu bune și cu rele. Mașina avea propulsor diesel de 2 litri cu 4 cilindri în linie, iar punctul forte era motorul. „Mai precisă decât lama bisturiului unui neurochirurg, direcția așază mașina pe trasa ideală și îți furnizează un feedback excelent”, a scris Irinel pe blog.

Au convins și proprietari să le împrumute mașinile  pentru teste, după ce le-au citit blogul. Se mândresc cu un Aston Martin V8 Vantage Roadster – s-au plimbat tot Bucureștiul cu decapotabila „care arăta biblic”, de la Piața Alba-Iulia până în Băneasa. Lui Irinel i s-a părut că toată lumea le făcea loc pe stradă, „că doar erau într-un Aston”.

Fiecare dintre cei trei își dorește să testeze un anumit model de mașină. Irinel visează la un Porsche 911 decapotabil, o mașină puternică, în care îți flutură părul dacă o conduci liniștit în oraș, Bogdan un BMW M4 pentru viteză, iar Nicky un Land Rover Defender pentru senzații off-road.

Irinel crede că medicina i-a ajutat să înțeleagă partea tehnologică a mașinilor. „Una e să spui unui om că motorul se încălzește pentru că radiatorul e prea mic,” spune el „și altceva e să-i spui că e ca și cum ai avea două nări cât un pai și ai alerga la maraton până te-ai sufoca”, explică el.

De obicei, cei trei studenți primesc mașinile la sfârșit de săptămână și caută locuri în care le pot testa atât caracteristicile tehnice, dar și unde pot găsi un peisaj pentru fotografii reușite. Le-a plăcut cum au ieșit testele de la Cetatea Brașovului, din satul Hotarele, Giurgiu, de la Cheile Dobrogei și de la Bicaz. Când au ajuns, de exemplu, pe Cheile Dobrogei, nu s-ar fi gândit că o să găsească acolo drumuri șerpuite, numai bune pentru a testa un SUV puternic.

Acum un an, au plecat cu un Nissan Navara pe  drumuri forestiere, în zona Brașovului. La întoarcere au intrat în panică, pentru că era noapte, iar drumul, foarte îngust. Doi dintre ei au urcat în benă, în spate, au luat o lanternă și i-au dictat celui de la volan cum să meargă: dă cu spatele, mergi mai mult, frânează.

Gluma lor preferată este atunci când cineva adoarme în mașină. Se sincronizează din ochi, în oglinzi, se țin bine, iar șoferul pune o frână bruscă, în timp ce toți încep să țipe. Farsele pe care i le fac fotografului li se par cele mai amuzante. De multe ori, când Nicky fotografiază partea din față a mașinii, ceilalți se furișează în mașină și claxonează. „Se întâmplă să dea cu capul de capotă sau să sară la câțiva metri când unul dintre noi se preface că demarează în timp ce el face pozele”.

Cel mai mult le place că au reușit să lege o prietenie de durată și că, pe lângă muncă, fiecare test înseamnă o poveste, iar „atmosfera de-acolo nu se compară cu nimic”.  ●

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

*

S-ar putea să-ți mai placă:
[Corespondență Victoria] Patul e… stricat!

Despre documentarul The Bed is Broken, aflat în competiție la Festivalul de Film Victoria, și cum a dat viață…

Bucureșteanul: Ana tunde căței

Foarfece și afecțiune într-un cabinet din Berceni.

6 lucruri despre Mihai Viteazul, de la un dramaturg maghiar

Székely Csaba a scris o piesă istorică despre omul Mihai Viteazul, demitizând discursul oficial de manual.