De pe frontul de război într-o barcă cu refugiați. Unde te poate duce realitatea virtuală

Jenna Pirog dezvoltă proiectele de realitate virtuală (VR) ale The New York Times și va vorbi în toamnă la conferința…

Jenna Pirog dezvoltă proiectele de realitate virtuală (VR) ale The New York Times și va vorbi în toamnă la conferința The Power of Storytelling (20-21 octombrie) despre cum putem spune povești bune prin VR.

Într-o zi obișnuită, Jenna Pirog are în geantă două telefoane, căști care blochează zgomotele, un Google Cardboard, echipament VR și încărcătoare. Este primul editor VR full-time al The New York Times (și al industriei media), unde se ocupă de dezvoltarea proiectelor de realitate virtuală ale organizației: filme și documentare care plasează cititorii în centrul poveștii, oferindu-le o experiență interactivă. Pot ajunge, de exemplu, într-o barcă cu refugiați, pe front sau în vârful World Trade Center, experimentând situații și lumi care nu le sunt la îndemână.

„Cu toții avem momente în viață în care credem că am înțeles ceva, dar când experimentăm îndeaproape lumea respectivă, capătă un înțeles mai profund. Asta e puterea realității virtuale”, spune Jenna într-un interviu.

Fiind un mediu nou, regulile nu sunt încă trasate strict în VR. Nici jobul Jennei, care până nu demult, nici nu exista, nu are reguli clare. Cum arată, atunci, o zi de muncă în viața unui editor VR?

Dincolo de echipamentul pe care îl poartă cu ea, Jenna lucrează îndeaproape cu colegi din departamentele de video, marketing și grafică, după cum povestește aici, asistă la ședințe editoriale pentru a vedea ce idei pot fi transformate în conținut VR și petrece mare parte a zilei ascunsă în spatele ochelarilor VR, amuzându-și colegii care trec pe lângă biroul ei. Discută apoi cu reporterii care se pregătesc să plece pe teren, editează filmele care sunt aproape de lansare și urmărește proiectele altor companii.

Când simte că a petrecut prea mult timp cufundată în realitatea virtuală, își ia câteva momente de pauză, uneori întinsă pe jos. „Creierul e păcălit să creadă că trăiește cu adevărat o experiență și uneori efectul se simte ca răul de mare”, explică ea. „Sunt sigură că tehnologia va evolua la un moment dat, dar deocamdată, când faci filme VR, trebuie să fii atent la scenele care pot provoca stări de rău (așa-zisele „potential puke shots”). Deja sunt văzută în redacție ca ciudata-futuristă iubitoare de tehnologie, așa că faptul că mă întind pe jos doar îmi confirmă statutul.”

„Ciudata-futuristă iubitoare de tehnologie” s-a alăturat redacției The New York Times în iulie 2015, după câțiva ani de lucrat în fotografie și industria tech, preluând misiunea dezvoltării ambițiilor organizației de a spune povești folosind realitatea virtuală.

The New York Times se numără printre pionerii acestui mediu, testând și aplicând puterea realității virtuale în jurnalism. În noiembrie 2015, au lansat o aplicație VR pentru iOS și Android și au distribuit, în colaborare cu Google, un milion de ochelari Cardboard, cu ajutorul cărora smartphone-urile se pot transforma în miniechipamente VR. De atunci, au investit și în dezvoltarea conținutului video 360º și au produs peste 30 de filme de realitate virtuală. La 12 dintre ele, Jenna a fost producător, inclusiv la The Displaced, primul proiect VR al publicației, nominalizat la Premiile Emmy și câștigător al premiului Innovative Storytelling la World Press Photo 2016.

Ca să-i vezi pe Jenna și pe ceilalți 10 speakeri internaționali de la The Power of Storytelling 2017, rezervă-ți loc cât mai curând.

Comentariile sunt închise.